tworzywa

 Tak właśnie kreuje się pustą ale płatną pracę urzędnikom. Każdy funkcjonariusz tego systemu ponosi odpowiedzialność przed narodem za swój udział w systemie. Taka była odpowiedź sądu w Norymberdze.nie grupowe interpretacje dla znowu "wybrańców" wielkich firm , ale przede wszystkim jasne inetrpretacje dla ogółu drobnych podatników, gdzie zdarzenia dotyczą praktycznie wszystkich a interpretacje są różne i rozumienie przepisów też może być różne.Te wielkie sobie poradzą, bo jak jeden prawnik in napisze, to najwyżej skopiuje wniosek i wstawi dane innych podmiotów.Dla dużych 40zł to pryszcz, a jak nasi władcy nie potrafią jasno precyzować, to niech im odpowiadają i niech najpierw sprawdzą i ustalą jedno stanowisko, żeby była ta sama odpowiedź.Można sprawdzać czy nie są plagiatami prace magisterskie, to można i sprawdzać udzielanie odpowiedzi. Niech mi ktos wytlumaczy dlaczego nie mozna wprowadzic niskiego podatku obrotowego ale za to bez odliczen i wszelakiego rodzaju ulg . Proste jak ryczalt tyle obrotu razy 3 5 i placisz ale nie trzeba macic .Nie bylo by wystawnych bankietow , aut za milony ,niewinnie skazanych bo jak tu kogos skazac skoro wszystko jest proste. Ile czasu urzęduje nowy minister finansów ? Jeśli by to był fachowiec to już byśmy mieli przepisy przyjazne firmom zwłaszcza małym . A tak przyszedł kolejny teoretyk i będzie pilnował by obywatel za bardzo nie mógł połapać się w przepisach które trzeba interpretować a nie stosować . Wystarczy jedna podstawowa zasada znana od starożytności ! Udowodnij mi winę a nie ja mam udowadniać swoją niewinność .Nowy minister finansow objal stanowisko nie po to aby reformowac finanse i system podatkowy panstwa ale po to aby CV ciekawie wygladalo, bo to dobra odskocznia do kariery w finansach miedzynarodowych. A gawiedz mysli ze nowy cos moze i cos zmieni. koszt interpretacji przez us to 40zł 40*200000=8000000zł tyle zgarniają mendy za biurkami uzbrojone w prawo którego właściwą interpretację znają tylko oni. prowadzę DG i mam z us cały czas kontakt . Najlepsza tarcza to likwidacja 50% zawiłych przepisów i 50% Urzędów Skarbowych. Stworzyć przepisy proste i czytelne dla każdego podatnika i urzędnika. Zbyt proste to polipropylen. Dlaczego w Polsce nie ma prawa precedensowego??? Przecież wszyscy urzędnicy skarbowi to wysoko wykwalifikowani specjaliści po studiach, więc każda ich decyzja powinna bezbłędnie i zgodnie z prawem rozstrzygać każdą sprawę! A może jednak państwo boi się braku kompetencji swoich urzędników?zasobów rzeczowych (przykładowo deweloperów) czy zasobów finansowych (przykładowo kredytodawców). Stosunki między uczestnikami rynku obejmują organizację stosunków wymiennych, ich uwarunkowania prawne. Przedmiotem obrotu są prawa do nieruchomości40 . W szeregu definicji rynku nieruchomości podkreśla się, że wymiana, do jakiej na nim dochodzi dotyczy nie tyle samych nieruchomości, co praw do nich41. Jest to niejako konsekwencja stałości nieruchomości w miejscu42. Do podstawowych praw do nieruchomości należą: prawo własności, prawo użytkowania, najem, dzierżawa. Rodzaje tych praw regulowane są zapisami KC. Przez umowę użyczenia użyczający zobowiązuje się zezwolić biorącemu w użytkowanie przez czas oznaczony lub nieoznaczony na bezpłatne używanie oddanej mu w tym celu rzeczy (art. 710 KC). Podstawowa różnica między użyczeniem a najmem sprowadza się do odpłatności. Przez umowę najmu wynajmujący zobowiązuje się oddać najemcy rzecz do użytkowania, a najemca zobowiązuje się płacić wynajmującemu umówiony czynsz (art. 659 KC). Kolejną formą prawa do nieruchomości jest dzierżawa. Poprzez zawarcie takiej umowy wydzierżawiający zobowiązuje się oddać rzecz dzierżawcy do użytkowania i pobierania pożytków, a dzierżawca zobowiązuje się płacić wydzierżawiającemu umówiony czynsz (art. 693 § 1 KC). Oznacza to, że aby umowa nabrała cech dzierżawy osoba korzystająca z cudzej rzeczy musi być uprawniona do pobierania z niej pożytków (art. 693 KC). Rynek nieruchomości w porównaniu do innych rynków dóbr i usług cechuje się pewną specyfiką, która wynika z odmienności przedmiotu obrotu. Do podstawowych atrybutów rynku nieruchomości zaliczyć można: (1) niejednolitość, (2) niedoskonałość, (3) małą elastyczność, (4) wymaganie fachowej obsługi, (5) lokalny charakter, (6) niską efektywność rynku, (7) dużą dozę interwencjonizmu państwowego